KRNOV-SKROCHOVICE-př.KRUŽBERK-BUDIŠOV n.B.-př.SLEZSKÁ HARTA-BRUNTÁL-KRNOV
aneb z Krnova okolo dvou přehrad zpátky do Krnova

Kružberk u KerharticTrasa: Krnov (penzion Eso) -Úvalno-Skrochovice-Tábor-Velké Heraltice-Jakartovice-Bohdanovice-Hořejší Kunčice-Kerhartice-hráz Kružberku-Budišov nad Budišovkou-Dvorce-Křišťanovice-Roudno-Nová Pláň-Valšov-Bruntál-Nové Heřminovy-Zátor-Brantice-Krnov

Vzdálenost
: 106,3 km
Čas:  4:11:50
Průměrná rychlost: 25,4 km/hod.
Nastoupáno: 1033 výškových metrů
Největší výška: 735m n.m.
Teplota: 20-25 °C

Mapa+výšk.profil: www.mapy.idnes.cz... (odchylky: z Krnova jsme jeli do Úvalna po hlavní cestě)
Poznámka: většina trasy vedla po vedlejších silnicích s malým, či minimálním provozem (Krnov-Skrochovice - 13 km po I.třídě, Valšov-Zátor - 21 km po I.třídě Milan a Jirka -na I.třídách nebyl moc velký provoz)
Datum: 10.8.2007

Účastníci: Petr a Jirka

Fotogalerie: Zde...

Info:
Na pátek jsem se domluvil s Jirkou na vyjížďku okolo dvou přehrad. Tentokrát vyjíždíme netradičně už o půl deváté. Oba sice máme dovolenou, ale předpověď počasí je krutá. Okolo druhé hodiny by mělo podle předpovědi pršet a proto tedy vyrážíme brzo ráno.

Vybíráme si k přehradám tu méně kopcovitou variantu. Z Krnova míříme po hlavní silnici do Skrochovic, kde odbočujeme z hlavní silnice a přes Velké Heraltice mířime do Jakartovic. Zde opokračujeme na Bohdanovice, aby jsme se vyhli hlavní silnici z Opavy do Moravského Berouna. Za Bohdanovicemi jenom přejedeme přes tuto silnici a pokračujeme podél vodní nádrže Kružberk.

Petr a JirkaNa hrázi přehrady si dáváme pauzu a dáváme se do řeči s Milanem z Prievidze. Vyslechneme si od něho, že jezdit po Slovensku ho už nebaví, že má všechno projeté a nic ho už tam nepřekvapí. Proto vyrazil k nám a chce zde objet celou Českou republiku. Na kontě má už odjetých kolem 350 km a míří z Kružberské přehrady do Krnova a a dále do Zlatých Hor, Javorníku... Po chvilce si popřejeme štastnou cestu a pokračujeme směr Budišov nad Budišovkou.

V Budišově n.B. si dáváme další krátké občerstvení a chystáme se pokračovat na Dvorce. Protože nejsme jistí, kterou cestou se vydat, ptáme se místních lidí na směr. První nás posílá přes Guntramovice a druhý taktéž i když mu ukazujeme mapu s přímou cestou na Dvorce. Naštěstí spatříme cyklistický ukazatel a výdáváme se podle něj. Cesta vede kolem pole, lesem, ale asfalt po kterém jedeme je i pro naše silniční kola v dobrém stavu. Na tuto cestu mohou jen auta s povolením, ale přesto dvě potkáváme. Na tomto úseku jsou i větší sjezdíky a na jednom z nich málem opouštím svůj stroj. Než jsem stačil změnit úchop řidítek v jednom z nich, nabral jsem v okamžiku 60km rychlost. A protože cesta vede ve stínu, nestačila uschnout po včerejší přeháňce a je ještě mokrá. Zkouším opatrně brzdit, ale celé kolo se mi rozkmitá ze strany na stranu. Do zatáčky se mi podaří mírně zkrotit rychlost, ale stejně pro jistotu vyndávám nohu z pedálu. Jirka se mi jen směje, že mě už viděl, jak místo do zatáčky prosvištím rovně.

DvorceZ Dvorců si to svištíme po pěkné silnici III třídy. V Roudnu máme průměr 22,3 km/h, ale před sebou už cestu povětšinou z kopce. Pokračujeme přes Novou Pláň, kde projíždíme kolem vodní nádrže Slezská Harta do Valšova.

Ještě před Valšovem začíná pršet, nasazujeme pláštěnky hodíme do sebe něco k snědku a pokračujeme. Díváme se na pohoří Jeseníků a vidíme, že na jednom z vrcholků je bílo, že by sníh? Ve Valšově se na chvíli raději schováváme před deštěm pod deštníky u místní restaurace (hospody). Jirka zde sonduje situaci a konstatuje, že v Bruntále ještě neprší a šedivé mračna přicházejí ze západu. Sedáme proto opět na své kola a pokračujeme na zhruba posledních 30 km. Děšt opět po chvíli zvyšuje svoji sílu, ale není to nic strašného, jednu chvíli dokonce vidíme, jak se před námi suchá zem mění na mokrou.

Už od Roudna, zvyšujeme rychlost, ale teď přidáváme ještě víc, aby jsme tomu deštivému mraku ujeli. To se nám po chvíli vyplní a do Bruntálu jedeme opět již bez deště. Zde shodíme pláštěnky a pokračujeme do Zátoru, kde si dává Jirka poslední svačinu a plní prázdné bidony. Po vedlejší silnici se opět jede veseleji, ale v Branticích nás stíhá dešťový mrak tentokrát ze severu. I když to máme zhruba do Krnova nějaké 4 kilometry, vytahujeme znovu pláštěnky.
Po několika set metrech však opět jedeme po suché silnici a něco po druhé hodině jsme doma. Průměr se díky tomu, že cesta od
Roudna vedla většinou z kopce a naší svižnejší jízdě zastavil na 25,4 km/h

...Asi po 15 minutách se spouští předpokládaný déšť, naštěstí opravdu velkou průtrž mračen pozorujeme už z tepla svých domovů.

Interaktivní mapa:
(kliknutím na spodní nápis mapu zvětšíte. Map - mapa s ulicemi, Terrain - terénní mapa,...)

Výškové profily: (kliknutím na profily je zvětšíte)